1177 för vårdpersonal – frågor och svar
Så funkar 1177 för vårdpersonal.
10 juni öppnade en ny del av 1177 som är riktad till vårdpersonal: 1177 för vårdpersonal. Dit flyttade innehållet på Nationellt kliniskt kunskapsstöd. Genom att använda regionernas gemensamma varumärke, 1177, ökar kännedomen och användningen av de kliniska kunskapsstöden och vårdförloppen, och därmed nyttan i vården.
Läs mer på Ineras webbplats.
På denna sida finns frågor och svar runt förändringen.
Vad händer med Nationelltklinisktkunskapsstod.se?
Webbplatsens innehåll integreras med 1177 för vårdpersonal, medan namnet tas bort.
Hur kommer invånare att kunna skilja mellan innehåll riktat till dem och innehåll riktat till vårdpersonal?
Den mest synliga skillnaden är den grafiska profilen: invånarsidorna har en röd designprofil och vårdpersonalsidorna en blå designprofil.
Tydliga länkar i sidhuvudet underlättar navigeringen mellan 1177 för invånare och 1177 för vårdpersonal.
Besökare på 1177 för vårdpersonal får också ett särskilt meddelande som informerar dem om att webbplatsens innehåll är riktat till vårdpersonal.
Vad är webbadressen till 1177 för vårdpersonal?
Den nya webbadressen är vardpersonal.1177.se. Webbadressen nationelltklinisktkunskapsstod.se är omdirigerad till denna nya adress.
Vad händer med befintliga länkar till Nationellt kliniskt kunskapsstöd?
När en användare klickar på en länk till nationelltklinisktkunskapsstod.se omdirigeras hen till den nya webbadressen.
Går det fortfarande att skapa regionala tillägg?
Ja, regionala redaktörer kan även fortsättningsvis skapa regionala tillägg till de kliniska kunskapsstöden.