Behörighet och inloggning i Teams
Kunskapsstöden produceras, förvaltas och revideras i Worddokument i Teams. För att få tillgång till nationella redaktionens Teamsyta krävs behörighet.
För att arbeta med att ta fram och förvalta kunskapsstöd krävs behörighet i nationella redaktionens Teams. Behörigheten ger tillgång till en samarbets- och lagringsyta för gruppens gemensamma arbetsdokument.
Beställa behörighet till Teams
För att beställa behörighet till medlemmar i nationella arbetsgrupper mejlar processledaren följande till nationella redaktionen:
- namn på kunskapsstöd
- typ av kunskapsstöd
- namn och mejladress till den som ska få behörighet
Som regional redaktör har du endast läsbehörighet samt behörighet att ta ut publiceringskandidater från Teams. För att få behörighet kontaktar du nationella redaktionen via mejl där du anger att du är regional redaktör som behöver åtkomst i Teams för att hantera publiceringskandidater.
Därefter kommer du få ett mejl både från Microsoft Teams samt redaktionen med information.
Inloggning i Teams
Här finns en guide för hur du loggar in på Ineras Teams: Logga in på Ineras Teams - MFA-guide (pdf) – 1177 för vårdpersonal.
Teamsytan är en gemensam lagrings- och samarbetsyta för arbetsgrupperna inom kunskapsstyrningen. Varje Nationellt programområde, NPO, har sin egen kanal. Välj i vänsterspalten (i Teams-programmet) vilket NPO du vill ha synligt (eller vilka).
Under respektive NPO finns en mapp för vårdförlopp och en för kliniska kunskapsstöd. Klicka på mappen för aktuell typ av kunskapsstöd för att se er arbetsgrupps mapp, döpt efter namnet på kunskapsstödet – till exempel 'NPO mag- och tarmsjukdomar/Kliniska kunskapsstöd/Proktologi'. Dokument i mappen kan redigeras av medlemmar i aktuell NAG.
I Teamsytans kanal Allmänt finns ett Excel-dokument med en tidslinje över de kunskapsstöd som är i produktion, vilken processledaren gärna får hålla uppdaterad för respektive kunskapsstöd.
FAQ för användare i Ineras Teams
Här hittar du vår FAQ: FAQ för användare i Teams.pdf